Materiały dla dzieci

Kontakt z nauczycielkami grup:

lkasznicka@wp.pl –   GRUPA STARSZAKI (DELFINKI)

przedszkolemotylki@op.pl –   GRUPA MALUCHY (MOTYLKI)

Przedszkole "Leśna Kraina"w Zakręcie - Dyżur wakacyjny 

TEMAT TYGODNIA: ,,WAKACJE” (22 – 26 czerwiec 2020r.)  

1. Ćwiczenia dala dzieci – „Prawidłowa postawa”:

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

2. Bezpieczne wakacje nad wodą – film edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Odpowiedz:

Czego nie można robić nad wodą?

Jak bezpiecznie przebywać nad wodą?

3. Bezpieczne wakacje w górach – film edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

O czym trzeba pamiętać podczas wakacji w górach?

4. Letnie zabawy – filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=16M84KkyXrU

5. Wiersz „Wakacje” B. Forma:

Wyjeżdżać pora, wreszcie wakacje,
czekają na nas różne atrakcje.
Obserwowanie zwierzątek w lesie,
rozmowa z echem, co głos w dal niesie.

Malin, borówek, jagód zbieranie,
jak szemrze strumyk, podsłuchiwanie.
Spływy kajakiem, w rzece pływanie,
długie spacery, ruin zwiedzanie.

Gdy minie lato, znów się spotkamy
letnie miesiące powspominamy.

6. Rozmowa z rodzicami na temat wiersza.

7. Piosenka „Morskie plotki”:

https://www.youtube.com/watch?v=sYsxXkiKYRU

8. „Jak ryba w wodzie…” – czyli zbiór kreatywnych zabaw dla przedszkola i nie tylko”:

http://dwadodacdwarownasiepiec.blogspot.com/2016/04/jak-ryba-w-wodzie.html

9. Praca plastyczna:

Drogie dzieci,

pierwszym etapem pracy, jest odciśnięcie stópek na kartce. Pomalujcie sobie stopy wybranymi przez siebie kolorami farb, po czym odciśnijcie je na kartce w kolorze również przez siebie wybranym.

Gdy stópki wyschną, wytnijcie je i naklejcie kremowe kartki. Ozdóbcie stópki kaszą jęczmienną ( przyklejoną na klej Magic), symulującą piasek. Następnie, ze słomek stwórzcie paski do klapek. Całość możecie przyozdobić muszelkami: Stopy

10.Zabawy matematyczne, logiczne, kodowanie, gry, puzzle:   Zabawy matematyczne

11. Posłuchajcie piosenki ,,Bezpieczne wakacje”:

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM&fbclid=IwAR1WRYmKDp0qAZH0G4umvMMPLOuYjFBbUPo6ycnJcAloLWpIiHxC3BcfOyM

12. Zapraszamy do zabawy muzyczno – ruchowej „Ręce do góry”.

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A&list=RDOmAZquWgp9A&start_radio=1

13. Gry interaktywne. Ćwiczymy spostrzegawczość

https://view.genial.ly/5ed6040a5d5bf80d8a79dcae?fbclid=IwAR2cPxfxKx0i19cP8vV_2IQlPLEPhJWsuWV2MCkyFKpEBw0Mb5_Bgz7KD0Y

14. Posłuchajcie zagadek i spróbuj je odgadnąć:

Ciemno, cicho. Co to będzie?

Nagle grzmoty słychać wszędzie (burza)

W kubeczku czy na patyku, wszyscy je lubimy.
Miło latem na języku, poczuć małą porcję zimy (lody)

Świecę mocno dzionek cały, żeby wszystkim ciepło dać,
by zobaczyć jak przychodzę, trzeba bardzo (słońce)

Mały, lekki, kolorowy, latem zawsze modny,
dobry do hasania w wodzie, na plażę wygodny (strój kąpielowy)

Nad rzeką lub nad morzem, przez letnie miesiące,
chroni naszą głowę, przed gorącym słońcem (czapka lub kapelusz)

W tubce lub butelce, biały i pachnący.
Trzeba się nim posmarować, wychodząc na słońce (krem do opalania)

Może być niebieskie, szare lub zielone. Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują, jego małe fale stopy (morze)

Kiedy lato spędzasz w mieście, chcesz poszaleć w wodzie czasem.
Poproś mamę, tatę, siostrę, żeby wzięli cię na… (basen)
 

Duży ogród w środku miasta,dużo domków w nim i klatek.
Zajrzyj tam by się przekonać, co zwierzęta robią latem (ZOO)
 

Są na nich huśtawki ławki i drabinki.
Latem się tu bawią chłopcy i dziewczynki (plac zabaw)

Kolorowanki wakacyjne:

Jezioro

Kamping-wakacje

Lato 1

Lato 2

Lato 3

Lód w wafelku

Morze

Plaża

Żaglówka

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Odszukaj drugą połowę loda

Pokoloruj rzeczy, które zabieramy na plażę lub basen

Połącz w pary takie same klapki

Ułóż rytmy

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Dorysuj drugą część słońca

Dyktando-graficzne – Słońce

Labirynt – piraci do skarbu

Pokoloruj odpowiednie litery

Tekst do przeczytania z rodzicami – do piosenki Morskie plotki

  Życzymy wszystkim radosnych i bezpiecznych wakacji oraz udanego wypoczynku.

JĘZYK ANGIELSKI

(pobierz): Zajęcia z języka angielskiego – 14 lekcja
RELIGIA

Zastanówmy się, gdzie możemy spotkać Jezusa w czasie wakacji?
Z Jezusem możemy spotkać się wszędzie: w górach, lesie,na łące, w parku, nad wodą. Dobry Jezus chce, abyśmy byli szczęśliwi. Pragnie, abyśmy się cieszyli słońcem, ciepłą wodą, śpiewem ptaków, kwiatami na łące i drzewami w lesie. Lecz Jezus chce się spotykać z każdym dzieckiem nie tylko w tych miejscach. Jest jedno miejsce, bardzo szczególne i wyjątkowe. To świątynia. On czeka na spotkanie z nami i cieszy się, gdy z Nim rozmawiamy, gdy Mu dziękujemy,gdy okazujemy swą miłość, wyrażając ją podczas Mszy świętej.
Dlatego gdziekolwiek będziecie odpoczywać z rodzicami, rodzeństwem, nie zapominajcie, że każdej niedzieli czeka na was Jezus.

Posłuchajcie piosenki:

TEMAT TYGODNIA: ,,ZMYSŁY” (15 – 19 czerwiec 2020r.)  

  1. Ćwiczenia poranne:

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

  1. Poznajemy nasze zmysły: wzroku, węchu, słuchu, smaku i dotyku.
Czy deszcz pachnie? Gaptuś i zmysły:

https://www.youtube.com/watch?v=0MlVEkw4E_k&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3C

  1. Piosenka pt: „Pięć zmysłów”:

https://www.youtube.com/watch?v=MnD7PFCTsVo

  1. „Zabawa logorytmiczna” – Dziecko wypowiada rytmicznie rymowankę. Na słowa: „dotyk, węch, wzrok, słuch, smak” – pokazuje część ciała odpowiadającą konkretnemu zmysłowi:

Pięć zmysłów mamy i dobrze je znamy.

Dotyk, węch, wzrok, słuch, smak.

Każde dziecko mówi tak:

Pięć zmysłów mamy i dobrze je znamy:

Dotyk…

  1. „Różne smaki” – słuchanie wiersza B. Koronkiewicz.

Wokół jest potraw wybór spory…

Lubisz ogórki, pomidory?

Wolisz wędlinkę, czy też serek?

Dużo jest osób, gustów wiele.

Lecz kto domyślić się potrafi,

Czy danie smaczne jest, w gust trafi,

Czy coś jest świeże, się nie psuje

I czy na pewno posmakuje?

Zmysł smaku mamy właśnie po to,

Aby posiłki jeść z ochotą.

By móc poznawać różne smaki,

Wiedzieć, kto lubi przysmak jaki.

Ciasto jest słodkie, w nim jest cukier,

Słodkie są lody oraz lukier.

Gorzki smak pieprz ma oraz zioła,

Gorzkiego dużo zjeść nie zdołasz.

Sól ma smak słony, chyba wiecie,

W kuchni solniczka stoi przecież.

Gdy solisz zupę lub twarożek

Uważaj, bo przesolić możesz.

Mięso smakuje przyprawami

Lecz ma też własny smak – umami.

A co powiemy o cytrynie?

Że smak ma kwaśny, z tego słynie.

Gorzki czy słodki, kwaśny, słony?

Zmysł smaku mamy wyczulony.

On nam podpowie w sposób jaki

Z wyczuciem mieszać wszystkie smaki.

A rozum przypomina jeszcze,

że z wszystkich potraw są najlepsze

Te, w których jest witamin dużo.

One naszemu zdrowiu służą.

  1. „Jakie smaki znamy?” – wypowiedź dziecka w oparciu o wiersz i własne doświadczenia.
  2. „ Co to jest smak umami?”

Jest on opisywany jako „rosołowy” lub „mięsny”. Umami jest też określany jako intensywny, smakowity. Smak umami odpowiada za wykrywanie kwasu glutaminowego, który występuje między innymi w wołowinie, serach pleśniowych, w sosie sojowym, w brokułach, pomidorach, winogronach, grzybach, orzechach, wodorostach.

  1. Praca plastyczna:
  • „Słodki czy słony?” – zabawa plastyczna. Dzieci rysują swoje ulubione słodkie lub słone potrawy.
  • „Moja książeczka” – zabawa plastyczna. Na kilku kartkach formatu A5 dzieci odrysowują swoją dłoń, a na niej rysują co można zrobić dłonią (zrywać kwiaty, odbijać piłkę, witać się). Po wykonaniu pracy łączą kartki zszywkami.
  1. „Zmysłowa zgaduj – zgadula”.

– Który zmysł podpowiada nam, że kwiaty są kolorowe?

– Który zmysł pomaga nam w rozpoznaniu śpiewu ptaków?

– Który zmysł mówi nam, że tort jest słodki?

– Dzięki któremu zmysłowi wiemy, że lód jest zimny?

– Jaki zmysł pomaga nam odróżnić ocet od wody?

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Pokoloruj obrazek

Połącz takie same obrazki

Połącz ze sobą cienie

Rysuj po śladzie ołówkiem

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Ile albumów trzeba dołożyć

Połącz zmysł z odpowiednią nazwą

Ułóż kolejno od najmniejszego do największego. Ponumeruj

Wytnij zdjęcia z dołu karty i dopasuj do pustych miejsc

JĘZYK ANGIELSKI

(pobierz): Zajęcia z języka angielskiego – 13 lekcja
RELIGIA 

Wiesz już, że kościół to Dom Boży. Tam czeka na nas Jezus w postaci Najświętszego Sakramentu (Hostii). Za  każdym razem kiedy jesteśmy na Mszy Św. słuchamy jak kapłan czyta fragment Ewangelii, czyli księgi w której zapisane są słowa i czyny Pana Jezusa. Spisali to Apostołowie, żeby  wszyscy wiedzieli jak żył, co robił Jezus, ale także po to byśmy pamiętali czego nas uczył. Na pewno kojarzysz taki moment w czasie Mszy, kiedy ksiądz mówi: „słowa Ewangelii według świętego … ”, wykonujemy wtedy znak krzyża na czole, ustach i sercu i na stojąco słuchamy.

W czerwcu czcimy Najświętsze Serce Jezusa

Razem z Rodzicami pomódl się Litanią do Najświętszego Serca Pana Jezusa:

Posłuchaj piosenki:

 

TEMAT TYGODNIA: ,,ŚRODKI TRANSPORTU” (8 – 12 czerwiec 2020r.)  

1. Dziś rano otrzymałyśmy list od pana Wirgiliusza, który przysłał z dalekiej podróży. Prosił w liście, abyście zanim otworzycie jego zawartość, zabawili się przy piosence: https://www.youtube.com/watch?v=nhGQisiRG3U

2. Witajcie dzieci. Jestem w długiej podróży. Jeśli chcecie się dowiedzieć, czym podróżuję posłuchajcie wiersza.

Recytacja wiersza: „Kto najszybszy? Kto najważniejszy?” M. Berowskiej
W pokoju na półce między zabawkami
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
– Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik:
– O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,
że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
– Ja także dość szybko mknę z pasażerami-
powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka:- No cóż, jestem stary,
jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.

3. Odpowiedz na pytania:
– jakie pojazdy występowały w wierszu?
– o co sprzeczały się pojazdy?
– który pojazd jest najszybszy?
– jak poruszają się te pojazdy?

4. Utrwalamy nazwy pojazdów -obejrzyj

https://www.youtube.com/watch?v=mRPyav8aT7U

5. Zabawa ruchowa: „Samolot i pilot”– dziecko i rodzic dobierają się parami. Dziecko jest samolotem, staje prosto i zamyka oczy. Rodzic jest pilotem, staje za dzieckiem i kładzie ręce na jego barki. Na sygnał samoloty powoli ruszają.(lecą wolno, szybko)

6. Zabawy z wyrazami.

Podziel na sylaby i pokaż na palcach ile jest sylab (dzieci 3-4 latki):

balon, samolot, helikopter, rakieta.

Podziel zdania na wyrazy i pokaz na palcach ile jest wyrazów (dzieci 5-6 letnie):

– Ojciec Wirgiliusz leciał samolotem.

–  Ten samolot był bardzo duży.

–  Może kiedyś polecę wspaniałym samolotem.

7. Matematyczne wyzwanie – Licz i zapamiętaj!:

https://www.youtube.com/watch?v=xu8zcsTCimg

8. Zabawa słowna: „Pojazdy powietrzne” – Naśladuj odgłosy poruszających się  pojazdów:

  • balon – fulu,
  • helikopter –ziu-ziu,
  • samolot –żyyy,
  • rakieta – zzz.

9. Praca plastyczna:

HELIKOPTER – DLA CHŁOPCÓW
https://pracaplastyczna.pl/index.php/srodki-transportu/1529-helikopter-z-wytlaczanki-na-jajka

ROWER – DLA DZIEWCZYNEK

https://pracaplastyczna.pl/index.php/srodki-transportu?start=8

  1. Układ taneczny – „Sposób na nudę” – Zatańcz z panią Tunią

https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Policz i połącz kostki o tej samej ilości elementów

Połącz ze sobą takie same środki transportu

Rysuj po śladzie, pokoloruj obrazek

Rysuj szlaczki w tunelu

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Dokończ rysować balon i pokoloruj go

Dopasuj obrazki

Policz i przyklej buźkę

Pomóż Jasiowi odnaleźć samolot

Przeczytaj

 

JĘZYK ANGIELSKI

(pobierz): Zajęcia z języka angielskiego – 12 lekcja
RELIGIA 

Boże Ciało – czcimy Jezusa ukrytego w Białym Chlebie

Przykazanie miłości:

„Będziesz miłował Pana Boga,

z całego serca swego,

z całej duszy swojej

i ze wszystkich sił swoich.

A bliźniego swego jak siebie samego”

Pan Jezus  pozostawił nam swoje słowa, abyśmy według nich żyli i mogli osiągnąć życie wieczne.

Zadanie: Zaznacz ślad prowadzący od dzieci do czynności, których wykonanie pozwoli im żyć zgodnie ze słowami Pana Jezusa:

Chcę żyć zgodnie ze słowami Pana Jezusa

Kolorowanka:

Kolorowanka – Procesja Bożego Ciała

TEMAT TYGODNIA: ,,DZIEŃ DZIECKA” (1 – 5 czerwiec 2020r.)  

1. Czy wiecie, że dzieci też mają swoje prawa tak jak dorośli.

Posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica

„Prawa dziecka” M. Brykczyńskiego:

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla nich
mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały,
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej jak umiecie.

2. Aby zapamiętać swoje prawa, posłuchajcie piosenki „Prawa dziecka”:

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

-Wymień  jakie prawa zapamiętałeś?

3. Zabawa: „Mały człowiek”
Dzieci ilustrują ruchem treść wiersza:
Mały człowiek, duża sprawa. (dzieci przykucają, wstają  i zataczają rękami koło)
Mały człowiek ma swe prawa. (dzieci rękami wskazują siebie)
Strzegąc praw tych należycie, (dzieci krzyżują ręce i przykładają do siebie)
układamy dziecku życie. (dzieci klaszczą, a następnie witają się przez podanie ręki)

4. Obejrzyj prezentacje na temat: „My Dzieci Świata”:

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2SonMfVQRPzyAxWNazxbIakI32X2BvDRvXTLUHUSuPiYSSPJQXLprU1Go

Odpowiedz na pytania :

  • W jakich krajach mieszkają dzieci wymienione w prezentacji?
  • Jak nazywa się domek Eskimosa?
  • Jak nazywa się strój Japonki?
  • Gdzie została odkryta czekolada?

5. Zapoznaj się z piosenką: „Jesteśmy dziećmi”:

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

6. Teraz zagraj w grę „Dzieci świata”

Zapamiętaj w którym wagoniku siedzi dziecko

https://view.genial.ly/5ec91b27ad9c9e0d8e207940

7. Praca plastyczna: „Wiosenny kolaż”

Przygotuj:

-gazety

-karton techniczny

-klej

-farby

-nożyczki

-guziki

https://www.youtube.com/watch?v=jOML2BFgQGY

8. Zabawy ruchowe z rekwizytem

Przygotuj poduszki, będą potrzebne .

https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI

9. Zabawy matematyczne – Kształty

https://www.youtube.com/watch?v=dbJER_1jbm8

-Spróbuj ułożyć  swój obrazek z figur geometrycznych

Wytnijcie kilka kół, kwadratów, prostokątów.

Oto przykładowy obrazek

https://www.youtube.com/watch?v=jcxxDEZCaXw

Teraz kolej na Ciebie przedszkolaku!

10. Zabawa słowna: „Jak rozumiem swoje emocje”

Dzieci kończą rozpoczęte zdanie czytane przez rodzica

Kiedy jest mi wesoło, to………………….

Kiedy jestem zły, to……………………….

Kiedy jest mi smutno, to………………..

Kiedy się boję, to………………………..

11. Kochane przedszkolaki a teraz…….

 DYPLOM DLA WAS ZA TO, ŻE JESTEŚCIE TACY WSPANIALI.

Pobierz dyplom, prosimy o wpisanie imienia dziecka:

Dyplom-dzień-dziecka

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Dorysuj dzieciom uśmiechnięte twarze i pokoloruj obrazek

Gdzie mieszka Eskimos

Policz i pokoloruj płatki

Rysuj po śladzie

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Dopasuj dziecko do jego domku

Pokoloruj wg wzoru

Pokoloruj

Policz dzieci i połącz z odpowiednią liczbą

JĘZYK ANGIELSKI

(pobierz): Zajęcia z języka angielskiego – 11 lekcja
RELIGIA 

W niedzielę przypominaliśmy wydarzenie Zesłania Ducha Świętego inaczej Zielone Świątki.

Każdą modlitwę zaczynamy znakiem krzyża, wypowiadając jednocześnie słowa: „W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego”. Ojciec to Bóg, Syn – Jezus, a kim jest Duch Święty? Obejrzyjcie proszę film o tym, kim jest Duch Święty:

https://www.youtube.com/watch?v=_GgjWP32Bvo

 

 

Z OKAZJI DNIA DZIECKA ŻYCZENIA WSZYSTKIM DZIECIOM, ABY WASZE DZIECIŃSTWO BYŁO JAK NAJLEPSZE I ABY TRWAŁO JAK NAJDŁUŻEJ.

TEMAT TYGODNIA: ,,MOJA RODZINA” (25 – 29 maj 2020r.)  

Mój Skarb – obejrzyj prezentację

https://www.youtube.com/watch?v=7Zh-4tJw_rA&fbclid=IwAR14zVFjI9Ww6_r2V9K_bjuGcZZhMnLGizUXxLgUK2vnr-tqhzjM03ByXTQ

Zapoznaj się z wierszem i spróbuj się go nauczyć

„Bukiet dla mamy” 

To jest bukiecik dla mamy,
Malutki, aby odpędził smutki.
Żeby jej kwitł i w zimie i w lecie,
Nawet wówczas, gdy śniegiem miecie.
Jeden kwiatek to uśmiech,
Drugi to miłe słowo.
Trzeci to pomoc dla mamy,
Gdy sprzątamy lub naczynia zmywamy.
I jeszcze listki – nasze piątki i szóstki wszystkie.

Gra matematyczna: „Moja rodzina”

https://view.genial.ly/5ec41e808ba5700d1e8086cb/game-breakout-moja-rodzina?fbclid=IwAR1JCFaM6i8ADaWs2lr1PTjH02BelZXnxqFS-tSJCr0Adu9-03Xru1EPmV4

 Na dobry  początek dnia  – „Gimnastyka z mamą”

https://www.youtube.com/watch?v=hBFLp08y33Y

Ćwiczenia ust i języka:

Powtórz po tacie: „Co słychać w domu?”

trzaskanie drzwiami – trach, trach,

stukanie garnków w kuchni – brzdęk, brzdęk,

odkurzanie – wrr, wrr,

kapanie wody z kranu – kap, kap itp.

Obejrzyj  Ptasie przygody: „Mama Dudka i Dudek”

https://www.youtube.com/watch?v=JcF0PDdcP0s&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0w4ur40l70uTcvrRxPV_DeCEa5qryQOKDSe7dMohFlSOw8FPx1eTN58IA

 Odpowiedz na pytania:

-Czy Dudek był grzeczny ?

-O co poprosiła mama Dudka?

-Jakie ptaszki przeprosił Dudek ?

-O jakich czarodziejskich słowach powinniśmy zawsze pamiętać?

Posłuchajcie  i zaśpiewajcie:

 „Dziękuję mamo! Dziękuję tato!”

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE&fbclid=IwAR1sXa66b0fkZ5mp04AO3zcVC_8DMsgp881umsSEy9Oazi73FS7wcwrFyzw

Laurka dla mamy

Obejrzyj filmik i wykonaj piękną Lurkę z okazji Dnia Mamy (jest kilka  propozycji  do wyboru)

Przygotuj: czerwone i zielone kartki, nożyczki, klej i białą kartkę na którą nakleisz kwiatuszki.

Pochwalcie się swoimi laurkami i zróbcie zdjęcie. W ten sposób zrealizujemy kolejne zadanie z programu „Piękna nasza Polska Cała”

(zdjęcia możecie przesłać na emaile grupowe )

https://www.youtube.com/watch?v=LMmY4CBnJqc

A teraz poproście  mamę do tańca

https://www.youtube.com/watch?v=eLzHGLM9uME

Zadanie dla taty i dziecka.  Książeczka

Pobierz i wypełnij książeczkę:

Książeczka dla mamy

Życzenia dla naszych mam:

https://www.youtube.com/watch?v=nmB6QY1LuO0

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Liczenie

Połącz w pary

Puzzle

Rysuj po śladzie

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Pokoloruj lub wyklej

Policz kwiaty

Wspólna czytanka

Znajdź różnice

JĘZYK ANGIELSKI

(pobierz): Zajęcia z języka angielskiego – 10 lekcja

RELIGIA 

Panie Boże, dziękuję Ci za moją Mamę!

Pamiętajcie, aby złożyć swoim Mamusiom życzenia

Jesteś Mamo Skarbem mym,

Kocham Ciebie z całych sił.

Jesteś wszystkim tym co mam,

Wszystko Tobie jednej dam.

Kolorowanka: (pobierz i pokoloruj)

TEMAT TYGODNIA: ,,MAJOWA ŁĄKA” (18 – 22 maj 2020r.)    

  1. Poranna gimnastyka przedszkolaka:

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

  1. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam wiersz I. Salach pt:  „Łąka”
    Łąka tylu ma mieszkańców
    zwierząt, roślin kolorowych.
    Tu motylek, a tam pszczółka
    tutaj kwiatek – o różowy.
    Z kopca wyszedł krecik mały
    obok niego idzie mrówka.
    Na rumianku w krasnej sukni
    przycupnęła boża krówka.
    Nad tą łąką kolorową
    bal wydały dziś motyle.
    Zapraszają wszystkie dzieci
    więc zatańczmy z nimi chwilę.     Rozmowa na temat wiersza:
    – O czym był wiersz?
    – Jakiego koloru była łąka?
    – Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
    – O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
    – Co wydały motyle nad łąką?
    – Kogo zaprosiły motyle na bal?

      3. Zachęcamy wszystkie dzieci do obejrzenia filmu o łące:

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

  1. Proponujemy zabawę przy muzyce. Piosenka pt.: „Motyle na łące”

https://www.youtube.com/watch?v=bMLsDqD86-E

  1. Może uda Wam się odkodować ukryty obrazek – zabawa online:

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/147/zakodowany-obrazek-biedronka

  1. Poznajcie mrówki i ich zwyczaje:

https://www.youtube.com/watch?v=4giCKXHP660

  1. Prace plastyczne:

Nauczycie się rysować biedronkę:

https://www.youtube.com/watch?v=bTypDkh-nEc

Namalujcie motylki gąbką:

https://www.youtube.com/watch?v=wuIXb58fQBA

Wykonajcie stemplowaną łąkę:

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

Obejrzyj prezentację:   „Jak powstaje miód”

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

KARTY PRACY 3-4 LATKI

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Karty pracy 5-6 latki
JĘZYK ANGIELSKI
(pobierz): Zajęcia z języka angielskiego
RELIGIA

TEMAT TYGODNIA: ,,MUZYKA WOKÓŁ NAS” (11 – 15 maj 2020r.)       

1.Posłuchaj  opowiadania J. Waszczuk „ O Fryderyku Chopinie”.

Mama, odbierając Karola z przedszkola, powiedziała:
– Muszę zaprowadzić cię do dziadka Romana, ponieważ mam do załatwienia jeszcze mnóstwo spraw.
Dziadek przywitał chłopca pyszną szarlotką i sokiem. Z daleka dobiegała cicha muzyka.
– Ładna ta muzyka – powiedział Karol – co to jest?
– A to muzyka Fryderyka Chopina, wielkiego kompozytora – odpowiedział dziadek. – To najsławniejszy polski kompozytor w naszej historii, znany na całym świecie. Urodził się w Polsce w Żelazowej Woli. Ma takie dziwne nazwisko, ponieważ jego tata był Francuzem. Chopin był geniuszem, na fortepianie nauczył się grać sam.
– Bez niczyjej pomocy? – zdziwił się Karol.
– Tak, a gdy miał sześć lat, potrafił zagrać każdą usłyszaną melodię – dodał dziadek.
– Co działo się dalej? – dopytywał chłopiec.
– W wieku dwudziestu lat Fryderyk Chopin wyjechał do Francji, do Paryża. Tam zrobił błyskawiczną karierę. Był znanym i cenionym kompozytorem. Zarabiał na życie, dając lekcje gry na fortepianie bardzo bogatym ludziom. Od młodych lat chorował na gruźlicę. Umarł w młodym wieku, ale zdążył napisać wiele pięknych utworów – opowiadał dziadek Zbyszek.
– A może teraz, dziadku, posłuchamy twojego ulubionego utworu skomponowanego przez Chopina? – poprosił Karol.
Dziadek z wnuczkiem usiedli wygodnie na kanapie i wsłuchiwali się w magiczne dźwięki Poloneza
As-dur.

Odpowiedz na pytania :
– na jakim instrumencie grał Fryderyk?
– gdzie się urodził?
– kto nauczył Fryderyka grać na fortepianie?

2.Obejrzyj: Poznaję Fryderyka

https://www.youtube.com/watch?v=fPNsyJN_Dsk

3.Muzyczne zabawy z chustą

Przygotuj chustkę i powtarzaj ruchy do utworu Fryderyka Chopina

https://www.youtube.com/watch?v=XbzUuHLPBZ8

4..Poznajemy i utrwalamy instrumenty muzyczne

Zapamiętaj i nazwij pokazywane instrumenty

https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg

5. „Smutno – wesoło” – zabawa muzyczno-rytmiczna

Przygotujcie kartoniki z buzią smutną i uśmiechnięta. Słuchając muzyki, określajcie jaki jest nastrój(smutny czy wesoły ) przy użyciu emblematów buziek i poruszaj się do niej smutno lub wesoło.

https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y

6.Zapoznaj się z piosenką

 „W naszym przedszkolu pełno jest muzyki”  powtarzaj rytm.

https://www.youtube.com/watch?v=HzuQmEf9pbc

7. Muzyka jest również  wokół nas, posłuchajcie i zgadnijcie co tak pięknie nam gra:

https://www.youtube.com/watch?v=w-7bAERrKuo

8.Praca plastyczna: Wykonaj zabawkową gitarę z:

– opakowania po chusteczkach

– gumek  recepturek

9. Posłuchajcie jakie wspaniałe dźwięki daje nam nasza natura:

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

10.Spróbuj przeliczać i układać nutki (mogą to być korki od butelki) do wiersza

„Skaczące nutki” A. Bober

Pierwsza nutka, na pierwszej linii się ustawiła.
Druga nutka, na drugą linię wskoczyła.
Trzecia nutka, na trzeciej linii usiadła,
Czwarta nutka, na czwartą linie się wkradła.
Piąta nutka, na piąta linię się wspięła,
A szósta nutka nad liniami zasnęła.

 11. „Domowa orkiestra”

Przygotuj  z rodzicami kilka przedmiotów, które posłużą  jako instrumenty (np. garnek i drewniana łyżka, kubek lub szklanka i łyżka, pudełko po butach). Rodzic wystukujcie rytm na  instrumentach  a dziecko powtarza.

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Ile jest sylab

Łamigłówki dla dzieci – muzyka

Nazwij instrument, Rysuj po śladach

Pokoloruj

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Łamigłówki dla dzieci – muzyka

Odszukaj prawidłowy kontur dwóch muzyków

Pokoloruj i dorysuj nutki

Postaw znak

JĘZYK ANGIELSKI

(pobierz): Zajęcia z języka angielskiego

RELIGIA

18 maja będziemy obchodzić 100 Rocznicę urodzin Jana Pawła II

Obejrzyj film:

Piosenka, którą bardzo lubił Jan Paweł II – „BARKA”

Posłuchaj:

Kolorowanka Jan Paweł II

 

TEMAT TYGODNIA: ,,ZIEMIA – ZIELONA PLANETA” (4 – 8 maj 2020r.)       

Zapraszamy  do wspólnej zabawy, w której przyjrzymy się  przyrodzie, która nas otacza.

 1.Posłuchaj uważnie wiersza czytanego przez Rodziców.

„Co to jest przyroda?” D. Gellner.

To drzewa i kwiaty  i liście i woda.  Motyl nad łąką,  biała stokrotka. Szanuj przyrodę,  kochaj przyrodę. Kwiatom w doniczkach  nie żałuj wody. Przyroda jest wokół,  wszędzie ją spotkasz. Ptak rozśpiewany,  gadające świerszcze,  Powiedzcie, co jeszcze? Dbaj o trawniki!   Niech koło domu  Będzie wesoło, będzie zielono.

Czy już umiesz odpowiedzieć na pytanie , co to jest przyroda?

2.Ziemia czyli zielona planeta” -posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

3.A co zagraża przyrodzie?- obejrzyjcie bajkę

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ&t=5s

  4.A teraz sprawdź, czy umiesz segregować odpady!

http://scholaris.pl/resources/run/id/106357

-gra scholaris segregacja śmieci. Prosimy skopiować link i włączyć grę.

5.Domowe odpady także można wykorzystać, np. do zabawy. Może pobawicie się razem z rodzicami. Na przykład kolorowymi korkami. Układaj według wzoru ,koloru lub wielkości.

6. „Echo na instrumentach” – zabawa muzyczna.

Z plastikowych butelek grochu, ryżu lub kaszy można zrobić też wspaniałe instrumenty perkusyjne i zagrać na nich do naszej piosenki o duszkach leśnych.

Dzieci przesypują produkty do butelek z użyciem łyżek i lejków. Następnie z pomocą Rodzica zakręcają butelki. Mogą je ozdobić kawałkami kolorowego papieru samoprzylepnego. Po zrobieniu instrumentów dzieci wygrywają  proste rytmy, mogą naślad1ować rytmy rodziców lub tworzyć własne Wesołej zabawy.

.7.A teraz dla Was opowieść  ruchowa: „Spacer żuka”. Prosimy Was, abyście wykonywali ćwiczenia zawarte w opowiadaniu:

Pewien mały żuk poszedł na spacer. (dzieci maszerują po sali). Na swej drodze napotkał dużego jeża. (zatrzymują się i patrzą do góry) Jeż był tak ogromny, że żuk musiał wysoko podskoczyć trzy razy, aby jeż go zauważył. (podskakują, licząc: jeden, dwa, trzy) Poszedł dalej (maszerują), lecz tam rosła bardzo gęsta trawa, więc żuk musiał się schylić, aby przejść. (chodzą na ugiętych kolanach ze schyloną głową). Gdy mu się to udało, dotarł na bardzo piaszczystą drogę, trudne to zadanie dla żuka, trzeba szybciutko przebierać nogami. (dzieci przemieszczają się po pokoju biegnąc drobnymi krokami.). Ale cóż to?! Nie udało się! Nasz żuk przewrócił się na plecy. (dzieci kładą się na plecach) Biedny mały żuk przebierał nóżkami tak szybko i bujał się na boki (dzieci wykonują te czynności), ale nie udawało mu się podnieść. Nagle zawiał mocniejszy wiatr i przewrócił żuka z powrotem na nogi. (dzieci przekręcają się na bok, później kładą się na brzuchu i wstają) Bardzo już zmęczony, ale zadowolony żuk wrócił do domu i położył się, aby odpocząć. (dzieci idą powoli, następnie kładą się na brzuchu i zwijają w kulkę).

8. Posłuchaj odgłosów przyrody i nazwij je.

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

9.Praca plastyczna – „NASZA ZIEMIA „ -obejrzyj i spróbuj zrobić

https://www.youtube.com/watch?v=xaQhg_7hokU

10.W tym tygodniu Dzień Strażaka . który również chroni naszą ziemię od zniszczenia i pożaru, przypomnijmy sobie co robi strażak.

https://www.youtube.com/watch?v=M6WVB7CV44

https://gloria.tv/post/gXdmbraVVhiB6zApY2We4ite3

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Opowiedz dlaczego Ziemia i kropelka są smutne. Pokoloruj rysunek wg wzoru

Pokoloruj obrazek zgodnie z podanymi wzorami

Pokoloruj pojemniki na śmieci na odpowiednie kolory

Rysuj po śladzie szlaczki oraz pokoloruj obrazek

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Dbamy o Ziemię

Pomaluj pojemniki. Strzałkami zaznacz, które śmieci do jakiego pojemnika powinniśmy wrzucać

Znajdź drogę

JĘZYK ANGIELSKI

(pobierz): Zajęcia z języka angielskiego

RELIGIA

Rozpoczął się miesiąc maj. Jest to szczególny miesiąc gdy czcimy Maryję podczas tzw nabożeństw majowych. Na tych nabożeństwach czcimy i modlimy się do Maryi.

Poznajcie piosenki szczególnie znane właśnie z tych nabożeństw
https://www.youtube.com/watch?v=HWGVqhNaziU

Kolorowanka (do pobrania):

Kolorowanka

 

Finał konkursu wiedzy historycznej w Osieku - Aktualności - Urząd ...

TEMAT TYGODNIA: ,,POLSKA – MOJA MAŁA OJCZYZNA” (27 – 30 kwiecień 2020r.)

Zabawy ruchowe przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U

„Polak Mały!” film o polskich symbolach narodowych:

https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

Zabawa dydaktyczna „Znamy symbole narodowe”- dokończ zdanie:
Moją ojczyzną jest…
Nasze godło narodowe to…
Flaga polska jest…
Stolicą Polski jest…

„Piosenka młodego patrioty”

https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo

Drogie dzieci , poproście mamę lub tatę o przeczytanie wiersza pt.:

„Co to jest Polska?” – Czesława Janczarskiego

– Co to jest Polska?-
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska- to wieś
i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak – i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

Spróbujcie razem z rodzicami odpowiedzieć na pytanie: czym jest Polska dla autora wiersza?, a czym jest dla Was?

Zachęcamy dzieci do zagrania w grę edukacyjną: Matematyczne ZOO (MATZOO.PL). Jest to gra przeznaczona dla „zerówki”, ale młodsze dzieci również znajdą tutaj coś dla siebie:

https://www.matzoo.pl/zerowka

Praca plastyczna – Kotylion

Materiały:

  • 12 białych pasków o wymiarach 1 cm x 5 cm
  • 12 czerwonych pasków o wymiarach 1,2 cm x 7 cm
  • 2 białe koła o średnicy 3,5 cm
  • 1 biały i 1 czerwony pasek o wymiarach 1 cm x 8 cm
  • taśma dwustronna
  • klej w sztyfcie

Narzędzia:

  • nożyczki

Poniższy filmik pokazuje sposób wykonania kotylionu:

http://praceplastyczne.pl/symbole-narodowe/250-jak-zrobic-prosty-kotylion-z-papieru

Pochwalcie się swoimi dziełami. Możecie poprosić rodziców o sfotografowanie Waszych prac i przesłanie ich nam na adresy e-mailowe grup.

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Dokończ rysowanie syrenki

Opowiedz, co przedstawiają ilustracje

Pokoloruj godło i flagę Polski

Policz flagi. Rysuj po przerywanych liniach.(1)

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Pokoloruj obrazek wg kodu

Połącz kropki. Dorysuj w konturze…

Sprawdź, czy wystarczy chorągiewek dla wszystkich dzieci

Potnij puzzle po wyznaczonych liniach i ułóż z nich godło Polski

JĘZYK ANGIELSKI

(pobierz): Zajęcia z języka angielskiego

 

RELIGIA

Modlitwa o dobry dzień

Mój ukochany Boże,
wiem, że Ty wszystko możesz.
Z serca proszę Cię całego,
miej w opiece mnie małego,
naucz mnie żyć tak jak trzeba,
i zaprowadź mnie do nieba. Amen

Modlitwa wieczorna

Dzień się już skończył
i noc się przybliża,
klękam przed Tobą
i robię znak krzyża.
Przepraszam za to,
co zrobiłem złego;
z radością oddaję,
co było dobrego.
O noc spokojną, Jezu,
bardzo Ciebie proszę
i szczerą modlitwę
do nieba zanoszę:
za mamę, tatę, babcię,
dziadka, brata, za kolegów,
sąsiadów, wszystkich
ludzi świata. Amen.

Aniołek zawieszka papierowa - Bracia Dąbrowscy Sp.J.

TEMAT TYGODNIA: ,,ZWIERZĘTA WIEJSKIE” (20 – 24 kwiecień 2020r.)

GRA: ODGŁOSY ZWIERZĄT (pobierz):

https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR0iRnfgJAtJ9On-SVnx1WzmwICTeA7ea9mSABQotJYGkPQ3cuYfQs-LzqY

Ćwiczenia oddechowe „Wrona bez ogona”.

Dziecko bierze głęboki wdech i na wydechu liczy wrony:

Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona.

Ćwiczenie powtarzamy trzy razy. Należy zwracać uwagę, żeby dziecko nie zużywało całego powietrza.

Piosenka: ,,Dziadek fajną farmę miał’’:

Zabawy ruchowe przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=KKEtZmPxlQ4

Praca plastyczna – Kurczaczek.

Na środku białego kartonu robimy kleks z żółtej farby, a potem za pomocą widelca lub patyczka kosmetycznego rozciągamy farbę do zewnątrz. Gdy farba wyschnie dorysowujemy lub doklejamy wcześniej wycięte oczka i kurze łapki. Wesoły kurczaczek gotowy.

 

Moduł VII

„ZŁOTA RYBKA” – MOJE MARZENIA

                     ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY W NASZYM PROJEKCIE:

                                                „MAGICZNA MOC BAJEK „

W stawie pływa złota rybka,
bardzo zwinna, bardzo szybka.
I ci wszyscy co ją znają
bardzo rybkę tę kochają.
Bo jest dobra i wesoła
i pomaga wszystkim zgoła.
Kto pomocy potrzebuje
złotej rybki poszukuje.
Czarodziejskie to stworzenie
spełni każde twe życzenie.
Słuchajcie uważnie dzieciaki
warunek jest bowiem taki:
Żeby szczęścia się nachapać

taką rybkę trzeba złapać.

Złota Rybka zawitała z Magicznej Krainy, aby opowiedzieć Wam, przedszkolaki  o swojej przygodzie. Chcecie posłuchać?

Zatem usiądźcie wygodnie i nadstawcie uszu………………

https://www.youtube.com/watch?v=84iy6ERFvg4&t=7s

1.Porozmawiajcie z rodzicami co Wy zmienilibyście na lepsze w otaczającym  świecie gdybyście byli złotą rybką ?

2.Posłuchajcie piosenki  „Dziecięce marzenia” możecie się jej nauczyć:

https://www.youtube.com/watch?v=uMRRK73w8M8

3.A jakie Wy macie marzenia ?

Marzenia -czyli nasze pragnienia

Marzenie to jest to  co chcielibyśmy zrobić lub mieć.

4.Spróbujcie razem z rodzicami narysować  swoje marzenia i prośby do złotej rybki.

A może się spełnią. Próbujcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BĘDZIEMY TRZYMAĆ KCIUKI

POWODZENIA

PROPONUJE NA SAM KONIEC

MOJE GOSPODARSTWO

Gospodarzowi pomaga piesek w pilnowaniu porządku na podwórku, dlatego proszę wykonajcie dla pieska budę z figur geometrycznych. Z kolorowego papieru wycinamy kwadrat, koło i trójkąt i naklejamy tak, aby powstała buda. Obok budy po prawej stronie narysujcie pieska i wymyślcie dla niego imię. Więcej nie podpowiadam jesteśmy pewne, że zadanie wykonacie prawidłowo bo macie w domu wspaniałych nauczycieli i pomocników.

Mamy nadzieję, że „wycieczka” na wieś Wam się podobała, w przedszkolu wszystko nam opowiecie i pokażecie wykonane prace. Pozdrawiamy

 

Rekomendowane / proponowane dodatkowo przez nauczycielki jako uzupełnienie zajęć lub warte zainteresowania dziecka:

  1. Bądźmy razem. TVP www. Eszkola.tvp.pl „Domowe Przedszkole” w godz. 9.00-13.00
  2. TVP ABC Domisie,
  3. W ramach wieczornego czytania proponujemy znaleźć opowiadania o zwierzętach, np. „Na wiejskim podwórku” -bajka terapeutyczna Tatiany Jankiewicz.

4. „W zagrodzie Małgosi”-bajka ortofoniczna E. Michałowskiej.

Dziękujemy rodzicom/prawnym opiekunom za zaangażowanie w realizację zadań z dziećmi w warunkach domowych!

 

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Nazwij zwierzęta

Pokoloruj krowę, nazwij produkty

Policz kaczki

Policz zwierzęta w każdym szeregu

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Nazwij i otocz pętlą zwierzęta każdego gatunku

Podziel nazwy zwierząt na sylaby

Ułóż zdania do ilustracji

Zwierzęta na wsi

JĘZYK ANGIELSKI

(pobierz):  Zajęcia z języka angielskiego

 

RELIGIA

Tydzień po Niedzieli Zmartwychwstania Pana Jezusa obchodziliśmy kolejną wspaniałą uroczystość – Uroczystość Miłosierdzia Bożego. To sam Pan Jezus poprosił o to, by ta uroczystość została ustanowiona. Powiedział o tym Faustynie Kowalskiej, która była zakonnicą, dlatego mówimy o niej siostra Faustyna.

jut

Kolorowanki (do pobrania):

Kolorowanka – Jezu ufam Tobie

Kolorowanka Św. Faustyna

 

 

wiosna - PicMix

TEMAT TYGODNIA: ,,BAJKI I BAŚNIE” (14 – 17 kwiecień 2020r.)

,,W bajkowej krainie’’ – zabawy i ćwiczenia poranne:
,,Krasnoludki i wielkoludy’’ – Dzieci naśladują krasnoludki – chodzą w przysiadzie oraz wielkoludy- chodzą na palcach.
,,Wilk’’– Dzieci poruszają się swobodnie, na hasło ,,wilk’’ – gromadzą się w wyznaczonym miejscu.
,,Zaklęci rycerze’’ – Dzieci wykonują swobodny bieg, a na przerwę w muzyce zatrzymują się i staja nieruchomo.
,,Jestem’’ – Dzieci naśladują sposób poruszania się określonych przez rodzica postaci z bajek, np. staruszki, rycerza, smoka.

,,Zgadnij jaka to bajka’’

Piosenka: ,,NA WYSPACH BERGAMUTACH’’

ZAPROSZENIE DO WSPÓLNEJ ZABAWY ,,ZUMBA’’

Zagadki ,,Jaka to postać z bajki’’
Z wysokiej wieży warkocz spuszczała,
czy mi odpowiesz, jak na imię miała ? (Roszpunka)
W kwiatku tulipana śpi mała dzieweczka,
wszystkie dzieci wiedzą, że to… (Calineczka)
Zmarznięta i bosa chodzi ulicami,
bo to jest Dziewczynka z… (zapałkami)
Chociaż na wielu poduszkach spała,
to i tak wstała cała obolała. (Księżniczka na ziarnku grochu)
Mała i złota w morzu pływała,
żony rybaka życzenia spełniała. (Złota Rybka)
Ostre wrzeciono do ręki wzięła,
ukłuła się w palec na 100 lat zasnęła. (Śpiąca Królewna)
Buty nosi, choć to nie człowiek.
Co to za zwierzak, kto mi odpowie ? (Kot w butach)
Nosi na głowie czerwoną czapeczkę,
czy wiesz jak nazwano tę małą dzieweczkę ? (Czerwony Kapturek)
Chłopczyk mały jak okruszek.
To jest przecież… (Tomcio Paluszek)
Gdy się urodziło szare, brzydkie było.
W pięknego łabędzia się później zmieniło (Brzydkie Kaczątko)
Zjedli Babie Jadze chatkę z piernika,
znacie tę dziewczynkę i tego chłopczyka ? (Jaś i Małgosia)
Siedmiu krasnali w lesie sobie mieszka,
a razem z nimi… (królewna Śnieżka)
Chłopiec z drewna wystrugany,
cóż to za kłamczuszek znany ? (Pinokio)
Pół kobieta i pół ryba.
Któż to jest chyba? (Syrenka)

Wiersze możemy poznawać również jako czytane do muzyki.

„Pan Hilary”:

RODZIC CZYTA DZIECKU DOWOLNĄ BAŚŃ. PO PRZECZYTANIU DZIECKO WYKONUJE PRACĘ PLASTYCZNĄ PT:  „NAMALUJ DOWOLNY MOMENT Z BAŚNI’’.

ZADANIA MATEMATYCZNE ( można wykonać z cukierkami, z klockami, z guzikami itp.)

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Dokończ kolorować obrazki, rysuj szlaczki

Dorysuj brakujące elementy. Pokoloruj krasnalka

Narysuj drogi rycerzy do zamku

Z jakich baśni pochodzą te postacie

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Dokończ kolorować obrazek

Oblicz. Pokoloruj zamek wg kodu

Przeczytaj z rodzicem

Kaligrafia c e

JĘZYK ANGIELSKI

Dzień Dobry Rodzice i Dzieci !!!!

Na najbliższe dni proponuję piosenki i karty pracy, w których poznacie dni tygodnia. Życzę Wam miłej zabawy!

„Days of the week” ( tł. „Dni tygodnia”)

Monday – poniedziałek

Tuesday – wtorek

Wednesday – środa

Thursday – czwartek

Friday – piątek

Saturday – sobota

Sunday – niedziela

Poniżej przesyłam linki piosenek i karty pracy.

HAVE FUN!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

https://www.youtube.com/watch?v=loINl3Ln6Ck

Uzupełnij brakujące litery, aby wprowadzić dni tygodnia!

Karty pracy do pobrania:

Uzupełnij

Today is

Days of the week

RELIGIA

Bardzo cieszymy się ze zmartwychwstania Pana Jezusa. On nas bardzo mocno kocha i chce, byśmy go słuchali i zawsze byli blisko niego. Jest dla nas jak najlepszy pasterz dla swoich owieczek.

 

WolontariatPg5

Temat tygodnia: „Wielkanoc” (6 – 10 kwiecień 2020r.)

PRACA TECHNICZNA:   ,,ZAJĄCZEK’’

https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs

PIOSENKA WIELKANOCNA: ,,PISANKI, KRASZANKI’’:  https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

BAJKA O EMOCJACH

Na Ubulandii – podobnie jak na Ziemi – gości zarówno radość jak i smutek, a odczuwanie różnych emocji i doznań stanowi codzienny element życia:   https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

ZAGADKI WIELKANOCNE:

  1. Mleczka nie piją, myszek nie jedzą, te bure kotki na drzewie siedzą?
  2. Ma cztery nogi stoi jak wryty. Na święta białą serwetą przykryty?
  3. Kura je zniosła, mama przyniosła, ugotowała, dzieciom podała?
  4. Jak się nazywa skorupka od jajek, co do malowania świetnie się nadaje?
  5. Na Wielkanocnym stole to ona króluje, polana słodkim lukrem i gościom smakuje?
  6. W Wielkanocnym koszyku leżeć będą sobie, zanim je tam włożę ślicznie je ozdobię?
  7. Wielkanocna zupa, w niej kiełbaska pływa, jest tam też jajeczko, żółte jak słoneczko?
  8. Białe, złote, malowane, i kraszane i pisane, na Wielkanoc darowane?
  9. Upleciony ze słomy, wikliny, chętnie nosi owoce, jarzyny?
  10. Ten prawdziwy na śniadanie wychodzi na łąkę. Ten cukrowy raz do roku ozdabia święconkę?
  11. Ma skręcone rogi, złotem malowane. Stoi z chorągiewką wśród barwnych pisanek?
  12. Zgodnie z wielkanocnym zwyczajem słodkie upominki każdemu rozdaje?
  13. W ten świąteczny dzień każdy z nas się śmieje, a woda nie z nieba lecz z wiadra się leje?
  14. Co to za gałązka, co kotków ma bez liku i chociaż nie zamruczy, miła jest w dotyku?
  15. Jeden taki dzień w całym roku mamy, że gdy nas obleją to się nie gniewamy?
  16. Wyrośnięta pani lukrem jest polana. Na świątecznym stole pyszni się od rana?
  17. Kiedy się w Wielkanoc jajkiem wymieniamy, mówiąc miłe słowa, bliskim je składamy?
  18. Wydobywa się ją z ziemi, lecz kupuje w sklepie. Gdy jej dodasz do potrawy, to smakuje lepiej?
  19. Upieczony w piekarniku, pachnący i świeży. Zawsze podczas śniadania na deseczce leży?

ZABAWA RUCHOWA:

,,Wyścig z jajem’’

Najoczywistsza aktywność wielkanocna jaka mi się nasuwa. Potrzebna będzie łyżka – drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! 😉 Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

WIERSZYK DO WSPÓLNEJ NAUKI:

Mówi zając do baranka- jaka piękna ta pisanka

Wtem z jajeczka wyszła kurka, nastroszyła swoje piórka,

biega, głośno krzyczy: że Wesołych Świąt Wam życzy!

EKSPERYMENTY Z JAJKAMI:

https://www.youtube.com/watch?v=dtsnC2am0_w

MODUŁ VI

        STRACH MA WIELKIE OCZY!
                   propozycje dla rodziców i dzieci do realizacji zadań projektowych w domu.

Poproście Rodzica o przeczytanie wiersza pt. ”STRACHY”
             Spróbujcie wykonać dwa zaproponowane przez nas zadania.

Strachy

Po suficie i po ścianie
Chodzą dziwne niesłychanie
Strachy straszne, strachy złe
I okropnie straszą mnie

Uuuuuuuu.. Aaaaaa…

Mamy takie długie nogi.
Od sufitu do podłogi.
Długie nogi, długie ręce.

Chyba zamknę się w łazience!
Albo lepiej w przedpokoju.
Oj! Zostawcie mnie w spokoju!

Kto zobaczy nas z daleka,
Głośno wrzeszczy i ucieka!
Czasem nawet kapcie gubi.
No, bo strachów nikt nie lubi!

My tupiemy i kichamy.
Prędko! Prędko! Leć do mamy!
My jesteśmy bardzo złe.
Czy się boisz? Wcale nie!

Bo jesteście wymyślone-
Z tyłu, z boku, z każdej strony!
Zaraz mocno klasnę w ręce
I nie będzie strachów więcej!

Zaraz tupnę lewą nogą.
I gdzie strachy? Pod podłogą!

Jolanta Heller

A teraz zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania :

-Co chodzi po  suficie?

-Do kogo uciekamy jak się boimy?

-Jak może wygląd strach?

-Jak możemy go przegonić?

Obejrzyjcie teraz bajkę pt: „Franklin boi się burzy”, który znajdziecie pod linkiem
https://www.youtube.com/watch?v=bagdW3VJEvA

 Strach powstaje w naszej wyobraźni,
kiedy oglądamy nieodpowiednie filmy, bajki.

Bać  możemy się o kogoś  albo czegoś, lub  np. wizyty u dentysty u którego jeszcze nie byliśmy.

1.Jak myślicie co możemy zrobić żeby się nie bać, np. ciemnego pokoju?

Czy pomoże nam: nasza maskotka, buziak mamy i przytulanie?

Porozmawiajcie także o tym, czy strach może być potrzebny?

Oczywiście, że tak. A jak myślicie, kiedy?

2. Ułóżcie puzzle z rodzicami: „Tak wyglądam jak się boję”

Proszę pobrać kartę pracy i przeciąć po liniach i ułożyć obrazek: pobierz: Puzzle

3. Wykonajcie pracę plastyczną techniką dowolną: „Jak może wyglądać strach”

4.Na koniec poproście Rodziców, aby ułożyli Wam w pokoju tor przeszkód, który bez żadnych trudności pokonacie, ponieważ, strach trzeba pokonywać”.

Mamy nadzieję, że już rozumiecie dlaczego „Strach ma wielkie oczy” i nie trzeba się go bać.

Zbierajcie swoje prace, jak wrócimy do przedszkola to zrobimy galerię naszych strachów.

     UDANEJ ZABAWY 

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Połącz w pary

Zaznacz kolejność zdarzeń

Ozdób pisankę

Policz jajka w koszykach

Karty pracy 5-6 latki (do pobrania):

Przeczytaj

Policz pisanki

Pokoloruj odpowiednio rysunek pisanki

Czym różnią się kwiaty

JĘZYK ANGIELSKI

Witajcie Kochani, wysyłam materiały związane ze świętami

Życzę Wszystkim zdrowych, spokojnych

Świąt Wielkanocnych!!!

https://youtu.be/Tyyh8rhwKQ8  : „The Easter Song”

(„Ten Easter Bunnies” – tł.”Dziesięć wielkanocnych zajączków”),

little bunnies – małe zajączki

c.d. numbers: 8 – eight, 9 – nine, 10 – ten

Easter – Wielkanoc

Happy Easter – Wesołych Świąt

Easter Bunny – wielkanocny zajączek

Easter egg – wielkanocne jajko

Easter basket – wielkanocny koszyczek

Połącz słowo z odpowiednimi obrazkami:

pobierz: Easter Match

lamb- owieczka

chick – kurczaczek

daffodil – narcyz

catkin – kotki (bazie)

duckling – kaczątko

Krzyżówka wielkanocna:

pobierz: Easter Crossword

Colour  „The Easter Bunny”:

pobierz: Kolorowanka

 

RELIGIA

pobierz:  „Nazwij produkty”

Niech Chrystus Zmartwychwstały
przyniesie Tobie
wiosenne kwiaty radości,
miłości, spokoju, szczęścia

Obfitych Łask i Błogosławieństw
od Chrystusa Zmartwychwstałego
oraz pełnych pokoju Świąt Wielkanocnych
z radosnym „Alleluja”

Wielkanoc: Animowane kartki wielkanocne z życzeniami

 

Temat tygodnia: „Powroty ptaków” (30 marzec-3 kwiecień 2020r.)
Powracające z ciepłych krajów ptaki są symbolem nadejścia wiosny. Zaczynają budować gniazda i wszędzie słyszymy ich wesołe trele.

Przywitajmy bociany  i inne ptaszki słowami tej wesołej piosenki:

 KLE KLE BOĆKU KLE KLE

Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)

A teraz popatrz na obrazek i zapoznaj  się z nazwami wiosennych ptaków –  pobierz:  Wiosenne ptaki”

Prosimy o przeczytanie nazwy ptaka i wykonanie zadania

3-4 latki – podziel ją na sylaby i policz liczbę sylab

5-6 latki -przeliteruj  nazwę ptaka i policz liczbę liter

Usiądźcie wygodnie na kanapie i  posłuchaj pięknego wierszyka o powracających na wiosnę ptakach . Najpierw wysłuchaj jak wiersz czyta Rodzic, a potem jeszcze raz, tylko teraz powtarzaj jak echo za Rodzicem każdy wers.

Jak wysłuchaliście uważnie treści, to łatwo odpowiecie na pytania.

   „Słonko jest już coraz wyżej”

Słonko jest już coraz wyżej
i uśmiecha do nas się wesoło.
Chmurki białe są na niebie
to wiosna, wiosna wokoło.

Przylatują do nas wiosną ptaki
nie pytając się nikogo
A my dziwimy się co roku
jak one trafią do domu.

Jest już bociek, ten mądrala
wypatruje co dzień żab na stawie.
Leci do swojego gniazda
to wiosna, wiosna wokoło.

Czapla nóżki w wodzie tapla
odpoczywa teraz po podróży.
Rozćwierkały się zarośla

Odpowiedz na pytania:

-O czym jest wierszyk

-kto przylatuje do nas wiosną

-Wymień nazwy ptaków występujących w wierszu

Praca plastyczna :BOCIANY W GNIEŹDZIE

pobierz:    „Bocian w gnieździe”

Z płatków kosmetycznych można zrobić wiele(jak nie masz wystarczy biała kartka papieru z której wytniesz koła)

Potrzebne:
– kolorowy karton (żeby białe płatki były na nim widoczne)
– płatki kosmetyczne lub białe papierowe koła
– czerwona kartka  papieru na dziob i nogi jeżeli nie macie kordonka czerwonej muliny.
– nożyczki
– klej
– czarny flamaster

Popatrz na obrazek i spróbuj wykonać bociana

Ćwiczymy rączki :

Jak nie macie plasteliny dajemy wam przepis na ciastolinę .Może uda Ci się z rodzicem albo samemu ulepić ptaszka wiosennego.

pobierz:   „Warsztaty sensoryczne”

TO wiosna, wiosna wokoło .

Gdy dni stają się coraz dłuższe i cieplejsze, macie pewnie  ochotę szaleć i bawić się na powietrzu.

A teraz przygotuj się do zabaw ruchowych, powtarzaj każdą zabawę 2-3 razy.

Poszukaj wstążki bądź kartki w trzech kolorach: zielonym, żółtym, czerwonym.

Bociany” – poruszaj się naśladując bociany, unoś kolana wysoko, klaszcz w dłonie prostymi rękami i wołaj „kle, kle, kle. Na sygnał „żabka”- stań nieruchomo.

 „Żabki” Stań na zielonej linii, wykonaj przysiad, ręce umieść między stopami, na hasło rodzica – żabki: –naśladuj skaczące żabki. Na sygnał: żabki do domu -wracaj na miejsce, na zieloną linię.

– „Pszczółki: Stań na linii żółtej i na hasło Rodzica- pszczółki, biegaj po pokoju naśladując odgłosy: „bzz”, a następnie na sygnał Rodzica- pszczółki do domu, wracaj szybko na wstążkę z kolorem żółtym.

– ,,Ptaszki” Stań na linii czerwonej i na hasło Rodzica- „ptaszki” skacz obunóż po dywanie naśladując odgłosy ptaszków , np. ćwir, ćwir. Na sygnał Rodzica- ptaszki do domu, wracaj na wstążkę czerwona.

Nazwij kolor na którym stoisz. A może wiesz jak ten kolor brzmi w języku angielskim. Pochwal się, że umiesz.

Wiosenny wiatr– machaj rękoma w różne strony, naśladuj odgłosy wiatru: szszszsz…  Wiosenny deszczyk– słuchaj jak rodzic klaszcze w dłonie i biegaj po pokoju na palcach. Kiedy Rodzic uderza wolno dłońmi o stół- spaceruj wolno na piętach.

pobierz:   „Ćwicz razem z nami”

BYSTRE OKO

A teraz zagadki obrazkowe dla Was. Ten  ptaszek wszedł na kwiatek . Przyjrzyj się uważnie i wskaż różnice w obrazkach, im więcej tym lepiej. My znalazłyśmy 7, a ty znajdź przynajmniej 4

Miłej pracy.

pobierz:  „Różnice”

Karty pracy 3-4 latki (do pobrania):

Nadchodzi wiosna

Co dzieje się w gnieździe

Już wiosna

Karty pracy 5-6 latki  (do pobrania):

Litera J

Jajko

Ile bułek i jabłek zostało

JĘZYK ANGIELSKI

Witam Kochane Dzieci! Wysyłam do  Was kolejną wiosenną piosenkę o kwiatach i załączam kolorowankę. Dla przypomnienia nazwy kolorów i liczebników. Życzę dużo zdrowia!!!

Piosenka: „SING A SONG OF FLOWERS”

kliknij:   https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

ówka:

SONG – PIOSENKA

FLOWERS – KWIATY

COLOURS – KOLORY

RED – CZERWONY

PINK – RÓŻOWY

ORANGE – POMARAŃCZOWY

YELLOW – ŻÓŁTY

BLUE – NIEBIESKI

PURPLE – FIOLETOWY

COLOUR THE PICTURE: (BUTTERFLY – MOTYL)

pobierz:    Kolorowanka

1 ONE

2 TWO

3 THREE

4 FOUR

5 FIVE

6 – SIX

7 – SEVEN

                            HAVE FUN!!!

Piękny, wiosenny ruchomy obrazek dla Przyjaciół - WIOSENNE ...

 

Temat tygodnia : „WIOSNA TU I TAM”  (23-27 marzec 2020r.)

Zachęcamy do obejrzenia prezentacji:

Prezentacje multimedialne; YouTube https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

„WIOSNA -PIERWSZE OZNAKI W PRZYRODZIE” Abc Zabawa

„BUDZIK -WIOSNA „

„WYWIAD- Z BOCIANEM”

 „Wiosna”

Przyszła do nas pani wiosna,

cała w sukni z kwiatów.

Uśmiechnęła i radosna,

wśród lecących ptaków.

Powróciły z nią bociany, z dalekiej Afryki.

Żaby w stawie się zbudziły,

misie i jeżyki.

W krzewach słychać śpiew skowronka,

słonko mocniej grzeje.

Na listeczku śpi biedronka,

wiatr leciutko wieje.

Witaj wiosno! Piękna pani.

Cieszy nas twój powrót.

Zieleń liści, świerszczy granie,

kwiatów pełen ogród.”

   Prosimy o zapoznanie dzieci z piosenką :

                                                          Maszeruje wiosna

Tam daleko, gdzie wysoka sosna,
maszeruje drogą mała Wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Refren (x2)
Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.

Nosi Wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę.
Chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony.

Refren (x2):
Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.

Wiosno, Wiosno, nie zapomnij o nas,
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła,
zima by została mroźna.

Refren:
Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.

Praca plastyczna:   OZDÓB TAŃCZĄCA PANIĄ WIOSNĘ 

Tańcząca pani

Karty pracy 3-4 latki

WIOSNA 1 (1)

WIOSNA 3 (1)

WIOSNA 3 (2)

Karty pracy 5-6 latki

Wiosna 1

Wiosna 2

Wiosna 3

10

JĘZYK ANGIELSKI
Wiosna zawitała także na zajęciach z języka angielskiego!
link do piosenki o tematyce wiosennej i słownictwo z nią związane.
Piosenka: „Spring is here”(tł. Wiosna jest tutaj)
kliknij: https://youtu.be/DobrRgD5aOU
spring – wiosna
blue bird – niebieski ptak

bee – pszczoła

ladybug – biedronka

butterfly – motyl

frog – żaba

mosquito – komar

tongue – język

Dołączam również kolorawankę. Życzę miłej zabawy!

COLOUR THE SUN (tł. Pokoloruj słońce)

 (SPRING – WIOSNA, SUN – SŁOŃCE)

Kolorowanka